نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2124
-
الف
+

مکان های دیدنی بزرگ‌ترین شهر ایالت پامیر تاجیکستان+تصویر

در این گزارش با شهر «خاروغ» مرکز اداری و بزرگ‌ترین شهر ایالت پامیر در تاجیکستان آشنا می شوید.

به گزارش آی فیلم2، «تاجیکستان»، کوچک‌ترین کشور آسیای میانه ولی مرتفع‌ترین آنها است. بیش از نیمی از زمین‌های این کشور 3000 متر از سطح دریا بالاتر هستند. پس به کاربردن اصطلاح «بام جهان» برای این کشور کامل مناسب است.

این ارتفاع، طبیعت تاجیکستان را متمایز از کشورهای همسایه‌اش کرده و این مزیتی گران‌بها در گردشگری تاجیکستان است. در میان این طبیعت زیبا روستا و شهرهایی پراکنده‌اند که شکوه تاجیکستان را فراتر از همیشه نشان می‌دهند.

در این گزارش با «خاروغ»  یکی از جاذبه های دیدنی «تاجیکستان» بیشتر آشنا می شوید.

«خاروغ» مرکز اداری و بزرگ‌ترین شهر ایالت «پامیر» در تاجیکستان است. این شهر جو خاصی دارد و گردشگران را از دور و نزدیک به بازارها، دوکان ها و چایخانه‌های مرفه خود، جذب می‌کند. 

پارک مرکزی خاروغ

پارک مرکزی خاروغ در قحطی سال 1990 برای کشت محصولات زراعی ایجاد شد. این پارک پس از گذران قحطی‌ها نوسازی و به پارک تبدیل شد و اکنون یکی از مکان های دیدنی تاجیکستان و محلی دلپذیر برای کتاب خواندن یا قدم زدن کنار رودخانه است. مرکز اطلاعات گردشگری PECTA هم در حاشیه پارک قرار دارد.

باغ‌های گیاه شناسی پامیر

در پنج کیلومتری شرق شهر خاروغ دوصد هکتار زمین به باغ گیاه‌شناسی پامیر تعلق دارد که گفته می‌شود دومین باغ گیاه‌شناسی جهان است که علاوه بر درختان بالغ؛ مجموعه کاملی از گیاهان تاجیکستان را شامل می‌شود. این مجموعه که یکی از مکان های دیدنی تاجیکستان است، همچنان رو به توسعه است و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

خاروق
شنبه بازار خاروغ

در حدود پنج کیلومتری غرب خاروغ، پلی که «افغانستان» و «تاجیکستان» را به تاجیکستان وصل می‌کند، از رودخانه عبور می‌کند و در نقطه‌ای به نام «گانت» با «پیانج» ادغام می‌شوند. هر روز شنبه تجار «افغانستانی» اجازه عبور از پل را دارند و در فضایی بین رودخانه بازار هفتگی برگزار می‌گردد که بسیار دیدنی است.

شنبه بازار
بازار خاروغ

این بازار یکی از نقاط دیدنی تاجیکستان است که دوکان های آن با چترهای رنگارنگ در اطراف ساختمان اصلی بازار چشم‌نوازی می‌کنند. در غرفه‌های آن صنایع دستی پشمی مثل جوراب‌های سنتی، کلاه‌های مخملی قرمز یا سبز مخملی پامیر را به فروش می‌رسانند.

بازار

موزیم منطقوی خاروغ

این موزیم در واقع مکتب قدیمی با سبک آموزش روسی بود که در آن اولین پیانو روسی به همراه پرتره‌هایی از استالین به نمایش گذاشته شده است.

موزیم در ساختمانی نئوکلاسیک تقریبا در پارک مرکزی واقع شده است و به عنوان یکی از جای های دیدنی تاجیکستان و ساختمان قدیمی تیاتر آن مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید :

دهکده ای زیبا در تاجیکستان که بازدید از آن را نباید از دست داد

سفر به کوهستان افسانه ای «پامیر» در تاجیکستان + تصاویر

مکان های دیدنی «دوشنبه» پایتخت تاجیکستان+ تصاویر

با «خجند» عروس افسانه ای دنیا بیشتر آشنا شوید+تصاویر

ولایت زیبای خَتلان تاجیکستان را بشناسید+تصاویر

م ا / ح ح

نظر شما
ارسال نظر